fredag 12 mars 2010

Syfestivalen gör mig galen!

Lördagen efter jag besökt konstmässorna lockade en grannmamma
med mig till Syfestivalen i Älvsjö. Vi trotsade klass 2 varningen
och tog oss dit utan problem. Vilken mässa! Det fanns en massa workshops
och fullt med material, maskiner, vertyg och tillbehör. Kort sagt allt.
Själv har jag nyligen införskaffat en fin gammal knyppeldyna
utan att kunna knyppla....







Udd & stad, ett första knypplingsförsök


Efter denna helg har mitt huvud fullkomligt kokat över av idéer och lust.
Jag har lärt mig att virka och att nåltova, jättekul! Jag var med i en workshop där man fick virka bakelser och hann på en timme få kläm
på det hela.

Vår katt Selma och dammsugaren












Nåltovning var verkligen befriande. Barnen var på sportlov och hemma
satt jag och pickade. Till mitt stora förtret bröts den bästa nålen av direkt
så det blev ett akutbesök på Panduro. Här är mina första alster.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar